Når du opdager, at der er hævet penge på dit kort, som du ikke selv har gjort, skal der laves en "indsigelse". 

Det kan eksemeplvis ske, hvis dit kort er stjålet, dine oplysninger er blevet afluret eller hvis du ikke modtager varer og ydelser, der er købt på internettet.

Du skal lave din indsigelse med det samme du opdager transaktionen. På den måde er du sikker på, at din indsigelsesret ikke forældes.

- Men dog ikke før eventuelle fejl kan være rettet fra butikkens side, hvis det drejer sig om en handel. Ofte vil det være mest hensigtsmæssigt efter ca. 1 -2 uger.

Eksempler på misbrug

Du kan f.eks. lave en indsigelse i følgende tilfælde:

  • du ikke kender til beløbet, der er trukket
  • du har fået stjålet dit kort
  • du har ikke modtaget den vare, du har bestilt
  • du har modtaget en forkert vare
  • du har ikke modtaget pengene i pengeautomaten 

I de tilfælde, hvor der IKKE er tale om misbrug, (f.eks. manglende levering af en vare, manglende tilbagebetaling af pengene eller et abonnement), skal du selv prøve at løse problemet med internetbutikken, inden du kan starte en indsigelsessag.

Start din indsigelse

Du starter indsigelsesprocessen ved at trykke på dette link, hvor du vil blive guidet igennem processen

https://minindsigelse.nets.dk

Inden du starter på indsigelsen vil det være en god ide at have fundet følgende frem:

  • NemID – skal bruges når du starter indsigelsen
  • Kortnummer – skal bruges for at finde transaktionerne
  • Ordrebekræftelse – skal bruges ved manglende levering m.m.

Får du problemer med udfyldelse af skemaet, beløbet du vil gøre indsigelse i mod, ikke fremgår af oversigten eller andre spørgsmål til en foretaget transaktion, beder vi dig kontakte vores afdeling for indsigelser:

  • Per Rasmussen på tlf. 99195118
  • Jeannette Sunesen på tlf. 99195059