Vores MasterCard er et internationalt kreditkort, der kan bruges ca. 30 mio. steder i verden. Med MasterCardet har du også en rejseforsikring.

Vi anbefaler, at du på rejser har mere end et betalingskort med. MasterCardet vil være et fint supplement til det almindelig VISA Dankort, som rigtig mange har.

Skulle dit kort blive "spist" i en automat, stjålet eller du rammer grænsen for, hvor meget du kan trække på dit kort, er det praktisk at have et ekstra.

Vi tilbyder tre typer kort, med forskellige vilkår og dækninger:

Køb hvidevarer, møbler og meget andet

På MasterCardet er der også tilknyttet en kredit. Det betyder, at du kan eksempelvis kan købe hvidevarer med en gratis kredittid på op til 40 dage.

Og når du handler med MasterCardet får du automatisk en produktforsikring, der rækker 3 år ud over din almindelig reklamationsperiode.

Rejseforsikring

Vær sikret, når uheldet er udeMasterCardet har også en tilknyttet rejseforsikring. Du kan altså sikre dig selv og din familie, når I rejser ud i verden:

  • Flyforsinkelser
  • bagageudeblivelse
  • lægehjælp
  • hjemtransport

og meget andet, er det muligt at få hjælp til. Vilkårene er forskellige på kortene, så det er vigtigt, at du sætter dig ind i, hvilke dækningsbehov du har.

 

Har du generelle spørgsmål, er du selvfølgelig også altid meget velkommen til at kontakte din rådgiver, og høre mere om dine muligheder, priser og vilkår for MasterCardet.

Se aktuelle valutakurser.

Rejseforsikring og Coronavirus

Du skal være opmærksom på, at Coronavirus kan påvirke den officielle rejsevejledning til flere lande, så hold dig opdateret.

Du kan læse meget mere her på mastercards hjemmeside. De har bl.a. oprettet en side til spørgsmål & svar, hvor du får svar på en masse spørgsmål. Du kan også se de mest stillede spørgsmål herunder.

Hvis du fortsat har spørgsmål til afbestilling af din rejse, kan du kontakte Rejseskade på 33 55 37 20. Er du i tvivl om, hvordan du generelt er dækket, skal du kontakte din rådgiver.

De mest stillede spørgsmål

Kan jeg afbestille min rejse?
Hvis Udenrigsministeriet fraråder rejse til din destination, så kan du afbestille din rejse, hvis du har afbestillingsdækning på dit LOPI Mastercard

Kan jeg afbestille min rejse, som først skal foretages senere på året?
Situationen omkring coronavirus (COVID-19) ændrer sig kontinuerligt og kan nå at ændre sig inden en fremtidig rejse. Kontakt Privatsikring, når der er 14 dage til afrejse. Så tages der stilling til situationen og det vurderer om rejsen kan dækkes.

Dækkes evakuering, hvis vi anbefales at forlade vores destination?
Man kan blive evakueret fra sin destination, hvis de Danske myndigheder påbegynder en egen evakuering af danskere i udlandet. Der er ikke en særlig dækning via LOPI Mastercard, som dækker ekstraordinær evakuering.

Dækkes hjemrejse, hvis denne bliver udskudt grundet jeg kommer i karantæne på ferien?
Hvis man er i karantæne og samtidig er syg, så vil ens udskudte hjemrejse være dækket hvis man har et Mastercard Guld eller Mastercard Platinum. Hvis man dog er i karantæne og ikke er syg, så vil ens udskudte hjemrejse ikke være dækket.

Dækkes tabt arbejdsfortjeneste, hvis jeg kommer i karantæne på ferien?
Forsikringen tilknyttet LOPI Mastercard, dækker ikke tabt arbejdsfortjeneste.

Hvordan skal jeg forholde mig?
Hvis du snart skal rejse til Kina eller andre områder og lande som f.eks. Italien eller Østrig, hvor coronavirus (COVID-19) er registreret, opfordres du til, at du løbende holder dig orienteret om situationen via Udenrigsministeriets rejsevejledninger.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg er i Kina, Italien eller andre lande, hvor Udenrigsministeriet fraråder indrejse?
Udenrigsministeriet fraråder nu indrejse til flere lande. Hvis du er i et af de berørte lande eller områder, opfordres du til at følge de lokale myndigheders anvisninger, og du bør også være tilmeldt Udenrigsministeriets danskerliste på www.UM.dk og følge rejsevejledningerne her.

Jeg skal ud at rejse – hvordan er jeg dækket?
Hvis du har bestilt en rejse til et område, Udenrigsministeriet efterfølgende fraråder indrejse til, dækkes afbestillingen af din rejse, hvis du har et LOPI Mastercard med afbestillingsdækning. Hvis der endnu ikke frarådes rejse til det område eller land du skal rejse til, så er der ikke dækning for afbestilling, men det anbefales, at man følger de lokale myndigheders anvisninger ved ankomst.
Hvis der er lang tid til, at du skal rejse, skal du vente med at ringe og afbestille din rejse, indtil vi kommer tættere på din afrejsedato, da det på nuværende tidspunkt ikke vides, om situationen ændrer sig.