Vi får mange spørgsmål fra kortholdere angående rejseforsikring på LOPI MasterCard.
- rigtig mange spørgsmål

Vi oplever i disse dage mange henvendelser fra bekymrede kunder, der spørger til rejseforsikringens dækninger i forbindelse med den aktuelle spredning af coronavirus.

Det er en usædvanlig situation, og vi gør vores bedste for at hjælper kunderne bedst muligt.

Først og fremmest skal du være opmærksom på, at de officielle rejsevejledninger hurtigt kan ændre sig. Derfor opfordres du til at holde dig opdateret på dit rejsemål.

Spørgsmål til din rejse

Nederst på denne side finder du svar på de mest stillede spørgsmål. Du kan også besøge MasterCards hjemmeside, hvor du finder svaret på endnu flere pørgsmål.

Hvis du fortsat har spørgsmål, kan du kontakte Rejseskade på telefon 35 55 37 20, hvis du har spørgsmål til afbestilling af din konkrete rejse.
Hvis dit spørgsmål handler om generel dækning på dit MasterCard, skal du kontakte din rådgiver her i Sparekassen Thy.

De mest stillede spørgsmål

Kan jeg afbestille min rejse?
Hvis Udenrigsministeriet fraråder rejse til din destination, så kan du afbestille din rejse, hvis du har afbestillingsdækning på dit LOPI Mastercard

Kan jeg afbestille min rejse, som først skal foretages senere på året?
Situationen omkring coronavirus (COVID-19) ændrer sig kontinuerligt og kan nå at ændre sig inden en fremtidig rejse. Kontakt Privatsikring, når der er 14 dage til afrejse. Så tages der stilling til situationen og det vurderer om rejsen kan dækkes.

Dækkes evakuering, hvis vi anbefales at forlade vores destination?
Man kan blive evakueret fra sin destination, hvis de Danske myndigheder påbegynder en egen evakuering af danskere i udlandet. Der er ikke en særlig dækning via LOPI Mastercard, som dækker ekstraordinær evakuering.

Dækkes hjemrejse, hvis denne bliver udskudt grundet jeg kommer i karantæne på ferien?
Hvis man er i karantæne og samtidig er syg, så vil ens udskudte hjemrejse være dækket hvis man har et Mastercard Guld eller Mastercard Platinum. Hvis man dog er i karantæne og ikke er syg, så vil ens udskudte hjemrejse ikke være dækket.

Dækkes tabt arbejdsfortjeneste, hvis jeg kommer i karantæne på ferien?
Forsikringen tilknyttet LOPI Mastercard, dækker ikke tabt arbejdsfortjeneste.

Hvordan skal jeg forholde mig?
Hvis du snart skal rejse til Kina eller andre områder og lande som f.eks. Italien eller Østrig, hvor coronavirus (COVID-19) er registreret, opfordres du til, at du løbende holder dig orienteret om situationen via Udenrigsministeriets rejsevejledninger.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg er i Kina, Italien eller andre lande, hvor Udenrigsministeriet fraråder indrejse?
Udenrigsministeriet fraråder nu indrejse til flere lande. Hvis du er i et af de berørte lande eller områder, opfordres du til at følge de lokale myndigheders anvisninger, og du bør også være tilmeldt Udenrigsministeriets danskerliste på www.UM.dk og følge rejsevejledningerne her.

Jeg skal ud at rejse – hvordan er jeg dækket?
Hvis du har bestilt en rejse til et område, Udenrigsministeriet efterfølgende fraråder indrejse til, dækkes afbestillingen af din rejse, hvis du har et LOPI Mastercard med afbestillingsdækning. Hvis der endnu ikke frarådes rejse til det område eller land du skal rejse til, så er der ikke dækning for afbestilling, men det anbefales, at man følger de lokale myndigheders anvisninger ved ankomst.
Hvis der er lang tid til, at du skal rejse, skal du vente med at ringe og afbestille din rejse, indtil vi kommer tættere på din afrejsedato, da det på nuværende tidspunkt ikke vides, om situationen ændrer sig.